Voor de werknemer

Werk jij via Connect bij één van onze opdrachtgevers? Dan is er een grote kans dat door COVID-19 er iets gewijzigd is in jouw werksituatie. Gelukkig zijn de meesten, weliswaar met andere regels, aan het werk. Alhoewel wij ook niet weten hoe alles precies zal verlopen, willen we je graag voorzien van informatie. Op deze pagina vind je nieuws, tips en natuurlijk antwoorden op veelgestelde vragen. 
#1 Danny's tips: Hoe maak ik een videosollicitatie?
Nu we fysiek contact moeten mijden, zien we het gebruik van video sterk groeien. Heb jij behoefte aan een paar tips? Danny vertelt je hoe je dit medium kan inzetten om te solliciteren. 
Vraag en antwoord
Voor veel mensen is er veel onduidelijk over hun werk, inkomen of toekomst vanwege het coronavirus. Daarom hebben we voor jou antwoord gegeven op de meest gestelde vragen. 
  • Mijn werk is weggevallen, wat nu? Elke situatie is anders en daarmee is er ook geen eenduidig antwoord te geven. Wel kunnen wij aangeven dat Connect gebruik zal maken van NOW: de Noodmaatregel Overbrugging voor Werkbehoud. Onze consultants zijn hiervan op de hoogte en kunnen jouw situatie bespreken.
  • Welke vacatures zijn nu nog actueel? De afgelopen weken is er hard gewerkt om inzichtelijk te krijgen welke vacatures nog actueel zijn. Op onze vacaturebank worden er vanaf 7 april alleen nog vacatures getoond die tijdens de coronaperiode actueel zijn. Bij elke vacature vind je een toelichting zodat je niet voor verassingen komt te staan. 
  • Ik ben niet ziek, maar wel verkouden. Wat moet ik doen?

    Als je milde verkoudheidsklachten hebt, zoals neusverkoudheid, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden celsius, meld je dan niet ziek. Tegelijkertijd mag je ook niet naar je werk komen. Overleg in dit geval met de opdrachtgever over de te nemen actie. Dit is in dit geval thuis blijven en wachten tot je 24 uur vrij bent van klachten en daarna kan je misschien weer aan het werk. Neem hoe dan ook altijd contact op met jouw adviseur. Deze kan jou ook meer vertellen over loonbetaling in deze situatie. Volg ook de aanwijzingen op van het RIVM. 


  • Ik ben ziek. Wat moet ik doen?

    Ben je ziek en kun je niet aan het werk? Meld je dan vóór 9:00 uur ziek bij jouw adviseur (zoals je gebruikelijk zou doen). De loonbetaling bij ziekte gebeurt volgens de cao voor uitzendkrachten. Na een of twee wachtdagen (afhankelijk van de fase waarin je zit) ontvang je in de regel 90% van je salaris. Neem bij vragen hierover contact op met je adviseur .

  • Welke maatregelen nemen wij?

    Bij Connect werken we dagelijks met mensen en vinden we de gezondheid van iedereen heel belangrijk. Werk je via Connect, dan gelden de maatregelen van de opdrachtgever waarvoor je werkt. Wij hebben hen gevraagd passende maatregelen te nemen om verspreiding te voorkomen. Zelf volgen we de richtlijnen van het RIVM en de overheid. Dit houdt bijvoorbeeld in dat de meeste adviseurs thuis werken, maar ook dat bezoek aan de vestiging tijdelijk niet mogelijk is.

Video's

Artikelen

Input is welkom

Heb je vragen, wil je jouw verhaal delen of heb je tips? Bel ons of stuur een mail naar redactie@connect.nl
Gerben Zanting
Gerben Zanting Toon telefoonnummer 088 - 235 26 15